Pages

Sunday, December 28, 2014

Event Day : Newton Challenge 2014

Event ni dekat je dengan rumah. So kalau tak masuk macam rugi je tapi aku masuk yang event 25km. Since dekat ngan rumah, pukul 4:30AM baru keluar rumah. Singgah kedai mamak sarapan dulu, pukul 4:50AM sampai di parking Giant. Bersiap-siap dan terus ke kawasan berhimpun. Terus jumpa kawan-kawan RKs.


Sebelum larian dimulakan, bergambar dulu.

Tiada apa yang disembangkan, cuma ucapan selamat berjaya diucapkan kepada kawan-kawan since route Newton ni berbukit bukau.

Tepat jan 5:30AM larian dimulakan.


Cuma dapat bersaing dengan rakan-rakan masa mula jer. Lepas tu kene tinggal. Hehehe.


Pace aku pada event ni.


Stat. Macam biasa cadence hancur sebab tak lari sepenuhnya. Lepas 5km buat run and walk. Lepas turun bukit tinggi yang pertama, calf dah buat hal. Sakit balik.


Route yang mencabar. Lepas ni aku akan selalu training kat sini :)



Lap aku yang slow.


Reward.




Berjaya menamatkan larian dalam masa 3jam 27min.



Berjaya mendahului pace 3:30.




Simpang terakhir sebelum garisan penamat.




Sebelum garisan penamat. Masih mampu berlari :)

Macam biasa lepas sampai kene la bergambar ramai-ramai.














Ini adalah event terakhir aku pada tahun 2014 dan pada keseluruhan event ni baik sahaja.

Kekurangan :

- Mobile toilet di WS tiada tapi nasib baik ada station minyak di laluan.

- Tiada buah-buahan di laluan dan lepas tamat larian. Cuma diberi air sahaja :(

- Dijanjikan sling bag tapi tak dapat pon :(

Yang Best :

- WS cukup air.

- Traffic yang lancar.

Alhamdulillah berjaya tamat larian walaupon tiada PB. Jumpa lagi next year. MPIB run.

Update Result :



Aku no. 397 dari 510 untuk kategori 25km Men Open. Ok la bukan last. Hehehe.

Full result bole check sini.

Update:

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...