Pages

Saturday, April 12, 2014

App Zone untuk jam keluarga Suunto Ambit

Salah satu kelebihan dalam jam suunto ambit ni ialah 'App Zone'. App zone ni adalah app yang bole kita masukkan dalam jam tapi bukan app yg by default oleh Suunto. Kita boleh create sendiri. Kalau paham calcnya la. Aku ada masukkan 3 app baru dalam Ambit2S aku. Jangan salah paham konsep app ni.. app ni bukan macam app yang dalam phone. App ni cuma boleh digunakan semasa sport mode dan akan display masa buat aktiviti jika kita masukkan dalam screen aktiviti. Tak akan display kalau tak masukkan dan setup manually.

Ni app yg aku guna.




  1. 10K Time
    • Ni untuk kita anggarkan masa larian 10km berdasarkan current trainning.
    • Sebab aku selalu masuk event yg 10km, tu yang pakai app ni.
  2. Current Training
    • App ni just tunjuk HR dalam bentuk %.
    • Skang ni aku tengah training utk buat larian dengan menggunakan 70% dari Max HR aku.
  3. How Hard
    • App ni lebih kurang macam yang atas juga.
** Tak semua app bole masukkan data dalam log. App yg kat atas tu semua bole masuk dalam log. Masuk dalam log maksudnya nanti bole sync dengan Movecount.

** Tapi bila masukkan data dalam log, kadang-kadang data app ni agak besar dan bole penuhkan log dengan cepat. Selalu kene sync dengan Movecount. 

Screen kat bawah menunjukkan dekat mana kita nak masukkan app :



















Kalau tengok scrren kat atas, aku ada 4 jenis display masa aku guna sport mode. Dan bole pilih nak log ke tidak app yg aku masukkan.

Lepas set kat sini, jangan lupa sync dengan jam pulak :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...