Pages

Monday, April 28, 2014

Training : 10km Putajaya dengan Karrimor Compression Sock

Ahad lepas berkesempatan buat latihan 10km di Putrajaya. Walaupun hari sabtu malam kene kerja sampai pukul 2AM dan tidur pukul 2.30AM, pukul 5.30AM dah bangun bersiap ke Putaraya. Pukul 6.45AM dah sampai tempat pertemuan. Hari ni macam biasa ditemani partner baru. 2 org sahaja kali ni. 


10km


Pukul 7.04AM start lari. Tapi hari ni lari dengan Karrimor Compression Sock. Lupa nak ambil gambar masa pakai sock ni. Kawan aku pulak pun sama, ada gear baru. Dia baru beli Kraftfit Compression Tight. So far bila pakai compression sock ni, masa lari aku dah tak sakit betis sangat. Rilek saja. Dan masa lepas lari pon aku tak rasa sakit betis. Terus pakai sock ni sampai balik rumah dan lepas sejam sampai rumah baru aku buka. Bagi aku walaupon sekadar sock, memang ada perbezaan. Petangnya betis aku tak sakit sangat. Selalu bila buat larian 10km, balik mesti betis sengal-sengal. Besok petang baru ok selalunya. Ni keesokan hari kaki aku still ok. Siap buat recovery run 3km hari ni. Membantu jugak la compression sock utk recover betis aku. Cuma paha je sengal-sengal sbb compression cuma cover betis. Memang lepas ni aku nak invest kat compression tight. Maybe beli yg murah dulu kot. Kraftfit ka. Nak beli 2XU mahal sangat.

Statistik..Walaupon tak cukup tidur.. Mampu mengatasi rekod aku yang lepas. Cepat 33 saat dari larian lepas.. hahhaa.. Pace 8'25 min/km. 


Pace





Laluan larian.

Bagi aku, compression ni mmg memberi kesan. Tak rugi kalau beli. Ni baru pakai compression sock. Belum lagi compression tight. 

Sekian..

Promote skit.. Kalau nak order barang Karrimor ni kat Malaysia, bole la usha page kawan aku kat Facebook. 
Terbaeek Sports & Outdoor Shoppe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...