Pages

Sunday, August 10, 2014

Event day : NM GALAXY ROAD RUN 2014 3RD SERIES

Hari ni bangun awal sebab time utk event ni dah berubah. Pukul 4AM bangun, bersiap dan pukul 4.25AM gerak dari rumah. Sampai Bukit Jalil dalam pukul 4.40AM. Parking dalam kawasan Stadium (Parking C). Event untuk 18km start pukul 5.15AM dan 10km 5.30AM.




Suasana sebelum event mula. Takde gambo selfie hari ni sebab x cukup kaki join.. hahha..


Pace ari ni. Alhamdulillah ada peningkatan.


Tudia HR Max aku 187. Ni semua gara2 nak kekalkan pace bawah 7min masa 5km pertama.


Route. Td masa lari dekat dengan Petronas Sungai Besi ada eksiden ler.


Lap hari ni.


Kasil hari ni. 10.8KM


Selfie lepas lari.




Dok tunjuk Jam Suunto. Hahaha






Bersama geng Runing Kaki FB

Event kali ni ok la tapi ada beberapa kekurangan.

1. Sepatutnya untuk 10km ada 3 water station. Tadi cuma ada 2 sahaja. Itu pon diorang lambat isi air dalam cawan dan air tak sejuk. Sama la dekat finish line. Air x sejuk jugak. Dan diorang kasik air Malta yang tak sejuk. Aku x bole minum air Malta. Rasa nak termuntah. Kasik la air 100 plus ke.

2. Masa sebelum garisan penamat, bole plak ada air pancut tgh jalan. Menyebabkan depan pagar air banjir. Dah runner2 ni nak kene elak. Melambatkan masa saja. Dah la aku nak speed sblm garisan penamat.

Itu je la kekurangan yg aku rasa. Tapi aku suka route kali ni. Dan masa aku untuk 10km kali ada improvement. Parking pon senang. Maybe sebab ramai yang tak datang. Diorang dah join Energizer Run 15KM malam sebelumnya.

Sekain.. Alhamdulillah berjaya tamatkan larian 10km.

Gambar dari photographer.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...