Pages

Friday, August 22, 2014

My 3rd shoes - Brooks Glycerin 12

Dah usha lama dah kasuk jenis Brooks ni. Dari sebelum puasa lagi. Sebab apa?.. Kalau sesiapa join Putrajaya Night Marathon bole dapat 40% diskaun untuk kasut yang normal price. Kalau pakai credit card AEON dapat 30% dan kalau takde apa2, diorang bole kasik 20% sahaja. Dok usha rakan-rakan runner ramai pakai kasut jenis Brooks ni. Dan dalam group FB pon bila diorang buat survey, kasut jenis brooks paling ramai orang pakai.

Gi beli kat Brooks Sunway Pyramid. Sebelum beli sempat la test kaki. Tgk kaki jenis apa.


Ni bukan kaki aku. Tapi camni la diorang ukur jenis kaki. Kita berdiri atas platform yang disediakan, nanti kat screen akan tunjuk tekanan kaki kita.

Lepas buat benda ni, pastu diorang ukur plak kaki secara vertical. Lepas pada tu baru diorang suggest kasut mana yang sesuai.

Untuk aku, diorang suggest kasut Brooks model Glycerin dan Ghost. Ghost kurang gek skit dari Glycerin. So aku beli Glycerin. Ini kasut aku yang ke-3. Kasut pertama aku iaitu Mizuno Wave Rader 15 salah beli. Sebab main beli je x tau aturan nak beli kasut. Saiz kecik skit. So skang bila apply teknik yang betul untuk berlari, kasut Mizuno aku makan kaki da. Ashik nak melecet je. Tu yang beli satu lagi untuk gantikan Mizuno. Kasut Mizuno aku milage dia dalam 300km. Okla.. sbb ketat tu nak kene ganti :)

Brooks Glycerin 12








Warna merah tetap menjadi pilihan :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...